خیانت زخم عمیق رابطه

 خیانت زخم عمیق رابطه

به قلم استاد مخدومی

خیانت یکی از معظلات اصلی رابطه زناشویی و زنگ خطر جدی برای از دست دادن جایگاه شادی و هویت در زندگی است .

مهم ترین سوال این است که چرا خیانت اتفاق می افتد؟

و دنبال کردن همین سوال خودش یعنی پیدا کردن گودال های حفر شده و تاریک رابطه ایی که فکر می کنیم تموم شده و برای پرکردن این گودال ها به حضور دیگری پناه می بریم که نه تنها کمکی نمی کنه. بلکه باعث بیشتر شدن عمق گودال های زندگی و روابط زوجین میشه….

متاسفانه به جای رو به رو شدن با مشکلات در رابطه زندگی مشترک از اون فرار می کنیم و چون به صورت فردی و شخصی به مسئله نگاه می کنیم. پس خودمون هم اونو غیرقابل حل می دونیم ، بدون اینکه سعی کنیم که با شریک زندگی مون اون را در میان بذاریم . و خیلی جدی در مورد مشکل پیش آمده به نتیجه برسیم..

و چه بسا خیلی از خیانت ها  بخاطر خشم از مشکلات رابطه دو طرفه و یا حتی بعضی اوقات برای حس انتقام اتفاق میوفته… در زمان های گذشته افراد ازدواج می کردند و برای بار اول رابطه جنسی رو تجربه می کردند و الزام و ثبات زندگی به تک همسری و احساس تعلق مشترک بود . اما امروز روابط خیلی پیچیده تر و با معانی متفاوت تری تغییر شکل داده . حتی خیانت امروزه معانی گسترده تری پیدا کرده . مثل پورنوگرافی، تماشای تصاویر مستهجن ،چشم چرانی،دنبال کردن شبکه ها و کانال های سکسی در شبکه های اجتماعی و….

با توجه به تعریف افراد از رابطه خیانت ها متفاوت تعریف میشن و به همان نسبت هم آسیب های متفاوتی بر فرد میذارن.

خیانت دلایل متفاوتی می تونه داشته باشه،

مثل ایده ال های فوق العاده ایی که برای خودمون و شریک زندگی در نظر می گیرم که در صورت خیانت این ها رو زیر سوال می بریم و مهم تر این که ما در عصر حاضر بیشتر در معرض خطا و لغزش هستیم (تنوع های جنسی-شاد زندگی کردن به هر قیمتی-خودخواهی نیاز های یک طرفه و…) و مهم تر این که امروزه طلاق مثل گذشته یک تابو نیست و فرد به راحتی آن را می پذیره و بی پروا وارد رابطه دیگری می شه. حتی اگر زندگی فعلی اش تخریب بشه . یعنی خیانت نه تنها دردآور میشه بلکه آسیب زا هم خواهد بود بخصوص برای تهدید هویت فردی شخص…

اصلی ترین محتوی خیانت داشتن رابطه پنهانیست که خود این رابطه پنهانی با سه محتوا تعریف میشه:

1-داشتن یک رابطه مخفیانه(مخفیانه بودن هسته اصلی آن است)
2-ایجاد پیوند عاطفی با شخصی غیر از همسر
3-کیمیاگری جنسی(منظور از کیمیاگری همان ایجاد میزان هیجان تحریک کننده از یک رابطه مخفیانه است).

 و مهم تر این که خیانت بیشتر از اون که بخاطر رابطه جنسی باشه ، به خاطر هوس هایی مثل مورد توجه قرارگرفتن، دوست داشتن شدن بی قید و شرط، مهم بودن و ارضای نیازهای روانی که تمومی نداره.

و فرد رو تا مرز نابودی هویت فردی و جایگاه اجتماعی و خانوادگی میشه !!؟؟

خیانت زخم عمیقی در رابطه ایجاد می کنه که با پایان دادن به موقع و انتخاب مسیر درست قابل التیام و بهبودی است… وقتی خیانت اتفاق می افته به جای اینکه هم دیگر را مقصر بدونید بهتره که دنبال گره کار بگردیم که خودش سرنخ اصلی حل مشکل پیش آمده هستش

و مهمتر اینکه یاد بگیریم هر کدوم از ما به سهم خود در مورد مشکلات و اتفاقات زندگی مسئول هستیم… و گام اصلی و مهم تر اینکه فردی که خیانت کرده اشتباه خودش رو بپذیره ،رابطه پنهانی رو پایان بده و در صدد ترمیم رابطه اصلی خو و محافظت از مرزهای زندگی مشترک را داشته باشد . که البته در این مسیر حضور یک روانشناس متخصص در کلینیک روانشناسی برای دستیابی به نتیجه بهتر و راحت تر طی شدن این مسیر الزامیست….

 

 

 

۹ دیدگاه ها
  • آلاله
    نوشته شده در ۱۰:۵۷h, ۳۱ فروردین پاسخ

    سلام.
    خیلی خوب و مختصر و مفید به این معضل پرداخته بودید. ممنون از شما

    از شما وقت مشاوره هم گرفته بودم که مشاوران شما با من تماس تلفنی گرفتند و چقدر خوب و مودب و متین منو راهنمایی کردند.

    خواستم از شما بابت چنین همکاران سختکوش و مودبی تشکر کنم.

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۱۳:۰۹h, ۳۱ فروردین پاسخ

      سلام . خیلی ممنونم از شما . امیدوارم همیشه از خدمات کلینیک ما رضایت کامل را داشته باشید . سپاس

  • مهسا
    نوشته شده در ۱۹:۱۳h, ۳۱ فروردین پاسخ

    خیانت واقعا بده و ضربه های خیلی بدی هم وارد میشه به نظرم برای رهایی از مشکلات باید اول از همه مشاوره فردی انجام داد تا با روحیات خودت آشنا بشی بعدم مشاوره پیش از ازدواج که هرگز این چنین اتفاقاتی نیافته .

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۵:۵۶h, ۰۱ اردیبهشت پاسخ

      بله خیلی ممنونم . شما هم می توانید تمامی مشاوره های پیش از ازدواج را از کلینیک ما دریافت نمایید .

  • مهسا
    نوشته شده در ۱۰:۰۰h, ۰۱ اردیبهشت پاسخ

    متشکرم ، حتما مراجعه میکنم .

  • سامیار
    نوشته شده در ۰۶:۱۶h, ۱۹ اردیبهشت پاسخ

    همیشه احساس میکنم همسرم داره بهم خیانت میکنه گاهی اوقات شب ها تا دیر وقت بیدار میمونه و با گوشیش چت میکنه ازشم می پرسم با کی چت میکنی جیغ میکشه میگه تو کار من دخالت نکن به تو ربطی نداره جدیدا پنهان کاریش خیلی زیاد شده لطفا راهنماییم کنید چه کنم .

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۱۰:۱۰h, ۲۰ اردیبهشت پاسخ

      سلام . مسلما با این توضیحات کوتاه نمی توان مشاوره ای داد . پیشنهاد می کنیم به شماره ۰۲۱۲۲۹۰۸۰۹۲ تماس حاصل فرماییید .

  • مجتبی
    نوشته شده در ۰۷:۱۷h, ۲۰ اردیبهشت پاسخ

    من یه تجربه تو این موضوع داشتم و خیلی تاثیر منفی داشته برام طوری که وارد رابطه ی دیگه نمیتونم بشم میشه راهنمایی کنید باید چکار کنم؟

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۸:۰۴h, ۲۰ اردیبهشت پاسخ

      سلام . ممنون که مسئله خود را با ما درمیان گذاشته اید . شما باید یاد بگیرید در گام اول چگونه مشکل قبلی و تمام شده خود را فراموش کنید . ما در همین بخش مقالات برای شما راهکار هایی را در این زمینه آموزش داده ایم . در ضمن شما می توانید از بخش رزرو وقت مشاوره ما در سایت برای خود مشاوره در زمینه های عاطفی و پیش از ازدواج دریافت نمایید . ممنون

ارسال یک نظر

نوبت دهی درباره ما خانه وبلاگ جست و جو