اختلال نارسایی توجه بیش فعالی

اختلال نارسایی توجه بیش فعالی

اختلال نارسایی توجه بیش فعالی و یا نقص توجه بیش فعالی(ADHD) یک اختلال رشدی عصبی است.

که از ویژگی های آن می توان به:

بی توجهی،
بیش فعالی
و تکانشگری اشاره کرد.

انجمن روانشناسی آمریکا اختلال نارسایی توجه بیش فعالی را 3 تا 7 درصد از کودکان سنین مدرسه در ایالات متحده آمریکا تخمین زده است. اختلال نارسایی توجه بیش فعالی یکی از حوزه های مهم محسوب می شود که از دوره ی کودکی می توان تشخیص آن را آغاز کرد.

کودکان، نوجوانان و حتی بسیاری از افراد بزرگسال هستند که حوصله ی پرداختن به کاری را برای طولانی مدت ندارند یا نمی توانند لحظه ای آرام بنشینند اما هوش بی نظیری دارند.

 همچنین این خیلی عادی است که کودکان جنب و جوش کنند و تحرک داشته باشند، از بازی کردن لذت ببرند. ولی کودکانی  هم هستند که بسیار بی قرار، زیادی فعال و تکانشی هستند. مشخص است که این افراد  با چنین ویژگی هایی که بیان شد نمی توانند در کار یا تحصیل خود موفقیت چندانی بدست آورند. و یا موفقیت بسیار پایین تر نسبت به استعداد و توان خود دارند

آنان سرمایه دارانی هستند که نمی توانند از سرمایه ی خود استفاده کنند و آن را بکار ببندند. همچنین افراد بیش فعال به دلیل پرتحرکی ، بی قراری و کم توجهی تاثیرات عمیقی برر وابط اجتماعی خود می گذارند. هدف از بیان چنین موردهایی روشن ساختن مسائلی است که افراد دچار اختلال نارسایی توجه بیش فعال با آن دست و پنجه نرم می کنند. اگرچه درمان های مختلفی برای اختلال نارسایی توجه بیش فعالی ابداع شده است. ولی تعداد کمی از آنها به قدر کافی یا در حد مقدماتی پشتوانه ی تجربی دارند.

 

این درمان ها عبارتند از:

دارودرمانی،

آموزش والدین

و درمان های شناختی رفتاری و …

که این درمان ها تنها می توانند نشانه های اختلال نارسایی توجه بیش فعالی را کم کنند و مشکلات هیجانی رفتاری را کاهش دهند. تجربه نشان داده است که در اغلب اختلالات روانی درمان های ترکیبی می تواند موثر باشد.

 

[aparat id=’YSuhP’]

 

 نتایج پژوهش ها نشان داده است که:

آموزش شناختی رفتاری کودکان و والدین به عنوان دو روش مکمل در کنار دارو درمانی می تواند در کاهش علائم کودکان دارای اختلال نارسایی توجه بیش فعالی موثر باشند.

بنابراین با پیگیری جلسات درمانی و بهره مندی از مشاورین خبره در این کلینیک روانشناسی می توان امیدوار بود تا مشکلات رفتاری، هیجانی و ارتباطی این کودکان رو به بهبود برود. تجربه نشان داده است که در اغلب اختلالات روانی درمان های ترکیبی می تواند موثر باشد .

 

 

۱۳ دیدگاه ها
  • سامیار
    نوشته شده در ۰۶:۱۸h, ۱۹ اردیبهشت پاسخ

    خیلی عالی بود ، تمامی مقالات کوتاه و مختصر هستند .
    موفق باشید

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۹:۱۱h, ۲۰ اردیبهشت پاسخ

      خیلی ممنون از شما

  • حمیدرضا
    نوشته شده در ۱۰:۰۹h, ۱۹ اردیبهشت پاسخ

    من بچه ی ۸ ساله م درگیر این مشکله چطور میتونم از خدمات شما استفاده کنم ؟

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۹:۲۰h, ۲۰ اردیبهشت پاسخ

      سلام . شما به راحتی می توانید از طریق رزرو وقت مشاوره در سایت ما برای خودتان وقت تعیین نمایید .

  • سمانه رودباری
    نوشته شده در ۱۰:۱۳h, ۱۹ اردیبهشت پاسخ

    دختر ۵ ساله من این مشکل رو داشت و من از مشاوره های کلینیک دکتر مخدومی استفاده کردم و خداروشکر نتیجه گرفتم به کمک بازی درمانی اتاق کودک این مرکز ممنون که هستید

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۹:۰۸h, ۲۰ اردیبهشت پاسخ

      خیلی به خود می بالیم از این که توانسته ایم کمک نمایید . تشکر از نگاه محبت آمیزتان

  • آرزو
    نوشته شده در ۱۰:۱۶h, ۱۹ اردیبهشت پاسخ

    من خودم دانشجوی روانشناسی هستم ولی خواهرم به خاطر بیش فعالی تو دهم دبیرستان به شدت افت تحصیلی داشت چون تمرکزش خیلی پایین با مشاوره جناب دکتر مخدومی و استفاده از نوروفیدبک خیلی خوب شدن ممنون

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۹:۰۴h, ۲۰ اردیبهشت پاسخ

      سلام خیلی خوشحالیم از این بابت . امیدواریم در آینده هم با سلامت زندگی کنید.

  • نسیم
    نوشته شده در ۰۷:۲۵h, ۲۰ اردیبهشت پاسخ

    من ۳۲ سالمه و برای هر کاری زود خسته میشم با اینکه توانایی کامل انجامش رو دارم ولی حوصله ندارم این هم بیش فعالیه؟چکار کنم که برطرف بشه؟

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۷:۵۸h, ۲۰ اردیبهشت پاسخ

      سلام به شما . برای این که فهمید مسائل بالینی ریشه در چه چیزی دارد باید وارد پروسه ی مصاحبه اولیه و شرح حال شویم و در گام بعدی تست ها و آزمون هایی را از شما بگیریم . شما می توانید از رویکرد های متفاوتی برای حل مشکل خود کمک بگیرید از جمله عادت درمانی می تواند به شما کمک شایانی دهد. پیشنهاد ما این است که وقت مشاوره از سایت ما دریافت نمایید . برای این امر کافی است به بخش رزرو وقت مشاوره در سایت ما مراجعه فرمایید .

  • زهره
    نوشته شده در ۰۷:۲۶h, ۲۰ اردیبهشت پاسخ

    کلینیک شما در رابطه با بیش فعالی کودکان خدمات داره ؟

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۷:۵۴h, ۲۰ اردیبهشت پاسخ

      سلام به شما دوست عزیز . بله ما در زمینه ی اختلالات مربوط به کودکان مشاوره های تخصصی را ارائه می دهیم . شما می توانید با مراجعه به بخش رزرو وقت ملاقات در سایت ما برای فرزند خود رزرو وقت نمایید . با تشکر

  • عاطفه دانشی
    نوشته شده در ۱۵:۵۷h, ۲۰ اردیبهشت پاسخ

    سلام
    تشکرفراوان ازآقای دکتر مخدومی که بابیانی سلیس وقلمی توانا مشکلات روانشناختی شایع درجامعه روبرای مابیان می کنند🌹
    بی نظیرید👏🏻
    اختلال ADHDبدلیل عواقب ناراحت کننده ای که درکودکان درپی دارد ازجمله تاخیرساده زبان،عدم توجه وتمرکز،مشکل یادگیری و…بسیارموردتوجه خانواده هاهست ممنون که به این موضوع پرداختید

ارسال یک نظر

نوبت دهی درباره ما خانه وبلاگ جست و جو