بازی خطرناک امتحان کردن همسر

بازی خطرناک امتحان کردن همسر

به قلم استاد مخدومی

این روزها به واسطه ابزارها و امکاناتی که تکنولوژی، اینترنت و فضای مجازی در اختیارمان گذاشته است ،

خیلی‌ها دست به امتحان کردن همسر خود می‌زنند.

و با شماره‌ها و پروفایل‌های ناشناس به او پیام می‌دهند که واکنش کار بازی بسیار خطرناکی با رابطه‌تان است که در اغلب موارد تخم بی اعتمادی را در زندگی شما بی دلیل می‌کارد و هرگز اجازه نمی‌دهد به زندگی آرامش بخش و سرشار از تعهد و اطمینانتان برسید، اغلب مراجعان ما که این کار را کرده‌اند. حتی وقتی همسرشان واکنش منفی نشان داده باز هم آرامش نداشتند.

چون اساس یک رابطه سالم داشتن اعتماد طرفین است و کسی که این کار را می‌کند این اعتماد را ندارد.

 

اما چرا این کار خطرناک است؟

کسانی که این کار را می‌کنند انتظار دارند همسرشان به هیچ وجه جواب ندهد، و اگر حتی جواب سلام ناشناس را بدهد اعتمادشان به کلی فرو می‌ریزد. این توقع درست نیست.

گاهی همسر از همه جا بیخبر شما بدون کوچک‌ترین نیت بدی وقتی شماره یا پیغام کسی را می‌بیند پاسخ او را می‌دهد و تصور نمی‌کند فردی قصد مزاحمت داشته باشد، هرچه باشد او الان یک فرد متاهل است و از فضای دوران مجردی و پیامک‌های عاشقانه ناشناس مدتی است دور شده است و از پیامک دیگران انتظار همچین واکنشی را ندارد. اما کسی که او را امتحان می‌کند انتظار دارد به محض دیدن پیام ناشناس، همسرش بگوید من متاهل هستم به من پیام ندهید!

 

آیا خودتان واقعا چنین واکنشی نشان می‌دهید؟

درصد چنین واکنشی حتی در متعهدترین افراد پایین است و درواقع ارتباطی با تعهد ندارد

اما بببینید چقدر ساده به خاطر چنین مساله طبیعی اعتماد خود را از بین می‌برید. کنجکاوی را با خیانت اشتباه نگیرید، شما شروع می‌کنید به عنوان یک ناشناس به همسرتان ابراز علاقه می‌کنید، گاهی همسرتان ممکن است از روی کنجکاوی به صحبت ادامه دهد که ببیند چه کسی این کار را کرده اما شما محال است دیگر باور کنید او قصدی نداشته و فقط می‌خواسته بداند چه کسی است.

تحقیقات نشان داده 95 درصد افراد در این مواقع این کنجکاوی به سراغشان می‌آید و بعد از آن خیانت نمی‌کنند اما همسرانشان باور نکردند و به همین راحتی رابطه‌شان را نابود کردند! بعضی از مردها ممکن است این بازی را چند روز ادامه دهند، ما این کار را تائید نمی‌کنیم و نمی‌گوییم درست است .

اما لزوما این قضیه نیز به خیانت ختم نمی‌شود. شما حتی با یک سلامی که همسرتان جواب بدهد اعتمادتان فرو می‌ریزد چه برسد به اینکه چند روز این بازی را ادامه بدهد! لازم است بدانید خیانت برای زنان رنگ عاطفی و برای مردان بیشتر رنگ روابط جنسی را دارد، برای یک زن حتی چند کلمه صحبت همسرش با کسی اعصاب خورد کن است، زن‌ها حتی اگر همسرشان از خانمی تعریف کند احساس حسادت می‌کنند و ناخودآگاه همسرشان را حتی به چشم چرانی متهم می‌کنند . اما برای مردان نسبت به خودشان اینطور نیست، تحقیقات نشان داده 60 درصد مردان صحبت کردن و نگاه به زن‌های زیبا برایشان تنها حالت تفننی دارد . نه لزوما برقراری ارتباط عاطفی.

باز هم تاکید می‌کنیم اینکه همسر شما بازی‌تان را چند روز ادامه دهد کار درستی نیست اما قابل پیشبینی است و خیلی‌ها این کار را می‌کنند و نتیجه اش درهم شکستن اعتماد شماست. بعضی معتقدند ما به همسرمان شک داشتیم و از او چند مورد را دیده بودیم و الکی دست به این کار نزدیم. خوب این توجیه عذر بدتر از گناه است.

وقتی نتیجه کاری را می‌دانید چرا دست به امتحانش می‌زنید؟

دنبال چه هستید؟

درست کردن روابطتان یا جنگ بر سر برنده شدن؟

اگر به خودتان و همسرتان ثابت کنید او یک خیانت کار است چه اتفاقی می‌افتد؟

چیزی درست می‌شود؟

اگر همسرتان این کارها را انجام داده باید به فکر حل این مسائل باشید در غیر اینصورت می‌توانید هزاران بار او را امتحان کنید و او نیز از امتحانتان رد شود! مثل این است که بگویید من مطمئنم آب در 100 درجه می‌جوشد.

پس می‌خواهم امتحان کنم ببینم واقعا چنین است؟

در این صورت همه آبی که دارید را می‌جوشانید و در هوا بخار می‌شود و دیگر آبی برایتان نمی‌ماند. اگر دنبال حفظ رابطه‌تان هستید آن را در هوا بخار نکنید، بلکه دنبال حل این مساله و رفع آن باشید و از یک متخصص کمک بگیرید. این شعارها که اگر قرار است کسی خیانت کند بهتر است از اول بدانیم، یا همان بهتر که شناختمش، بالاخره باید بدانم چند مرده حلاج است، چرا خودم را گول بزنم و … را کنار بگذارید. شما به عنوان یک فرد عاقل و متعهد وظیفه دارید زندگی و رابطه‌تان را حفظ کنید و آن را از هر خطری محافظت کنید.

نه اینکه در معرض پرتگاه قرارش دهید. زندگی زناشویی بازی نیست بلکه تعهدی است همراه با اعتماد، عشق و صمیمیت. نمی‌توانید صمیمیت را از بین ببرید و بگویید خوب حالا ببینم بدون صمیمیت هم همسر خوبی هستی؟!

چرا باید رابطه‌تان را تا لب پرتگاه ببرید و منتظر باشید ببینید آیا می‌افتد یا خیر؟!

اگر بیفتد چه چیزی نصیب شما می‌شود؟

بهتر نیست به جای این کار زندگی‌تان را به دور از هر پرتگاهی در یک دشت زیبا و پر از آرامش حفظ کنید؟ اگر درگیر این بی اعتمادی‌ها و نا امنی‌ها هستید حتما از یک مشاور کمک بگیرید تا آرامش را به روح و روان خود برگردانید.

 

۲ دیدگاه ها
  • محمد صادق کیانی
    نوشته شده در ۰۵:۲۶h, ۰۲ اردیبهشت پاسخ

    من حالا توی ازدواجش را نمی دونم ولی یکی از دوستام ب تازگی با دختری که توی رابطه بود بهم زد و علتش هم این بود که دختره یه مدت خودش را توی اینستاگرام جای کس دیگه ای جا زده بود و می خواست این دوست ما را چک کنه

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۶:۵۳h, ۰۲ اردیبهشت پاسخ

      خیلی ممنون . متاسفانه روش های غلط شناختن همسر و یا شریک عاطفی می تواند به شدت به رابطه ی عاطفی بین دو فرد صدمه بزند .

ارسال یک نظر

نوبت دهی درباره ما خانه وبلاگ جست و جو