با کسی که شکست خورده وارد رابطه نشوید!

با کسی که شکست خورده وارد رابطه نشوید!

به قلم استاد مخدومی

شاید این جمله به ظاهر سنگدلانه به نظر برسد اما برعکس در حق آینده او و خودتان لطف بزرگی می‌کنید! ما معمولا فکر می‌کنیم گذر زمان همه چیز را درست می‌کند و وقتی کسی موقعیت خوبی دارد نباید از دستش بدهیم و این جمله سمی که گذشته دیگران به خودشان ربط دارد را سر لوحه کارمان قرار می‌دهیم. هرکس رازهایی در زندگی دارد که دوست ندارد دیگران بدانند، می‌تواند آن‌ها را برای خودش نگه دارد اما اگر پای رابطه وسط باشد تعداد کمی از این رازها می‌توانند برای همیشه در دل او باقی بمانند و بخش مهم و قابل توجه دیگر باید برای هر دو نفر مشخص باشد چرا که تمام احساسات، رفتار، عواطف و خلق و خوی شخص که شما با آن سر و کار دارید توسط گذشته او شکل گرفته است.

یک سوال مهم از خودتان بپرسید، وقتی هنوز رابطه‌ای را شروع نکردید و احساسی بینتان به وجود نیامده است

دقیقا چرا با یک شکست خورده وارد رابطه می‌شوید؟!

قطعا نمی‌خواهید شعار بدهید که می‌خواهم نجاتش بدهم!

شما دارید خودتان را از تنهایی نجات می‌دهید اما در یک مسیر اشتباه!

حالا که قرار است وقت و انرژی در یک رابطه عاطفی بگذارید

چرا یک رابطه درست و شخصیت سالم را انتخاب نمی‌کنید؟!
درواقع می‌خواهیم بگوییم سری که درد نمی‌کند را دستمال نبندید!
گاهی اوقات ما عاشق کسی هستیم و بهای عشق را با پذیرفتن یک سری محدودیت‌ها و سختی‌ها می‌پردازیم،
اما اگر عاشق نیستید پس دقیقا دلیل انتخابتان از فرد شکست خورده چیست؟
اینکه موقعیت خوبی دارد و تنهایی شما تمام می‌شود؟
اشتباه نکنید این راه برای شما را آسانی نیست
و چرا خودتان را مجبور می‌کنید واردش شوید؟!
اما به چه کسی شکست خورده می‌گوییم؟
افراد زیر مناسب شروع رابطه نیستند و شما هم قرار نیست ناجی آ‌ن‌ها باشید، مسئولیت بهبودی و سلامت زندگی آن‌ها به عهده خودشان است
بهایش را با تقدیم کردن زندگی و جوانی‌تان ندهید!

افرادی که شکست عشقی خورده‌اند:

این افراد زخم عمیقی درون سینه دارند که زمان زیادی برای بهبودش لازم دارند و تا بخواهند خوب شوند رابطه شما ذره ذره با مشکل و کمبودهای عاطفی مواجه خواهد شد. شما دائم مقایسه می‌شوید، دائم باید کمبودهای عاطفی او را ترمیم کنید، فرصت نشان دادن خوبی‌هایتان را ندارید و بدی‌هایتان چندین برابر به چشم می‌آید، امنیت عاطفی ندارید و وقتی کم بیارید ممکن است خیلی راحت کنار گذاشته شوید تا ناخودآگاه شخص مقابل از شکست ظالمانه‌ای که به نظر خودش خورده است ارضا شود.

در واقع اگر شما با کسی که شکست عشقی خورده است وارد رابطه شوید کیس بوکس خشم او خواهید بود. چه لزومی دارد وقتی عاشق کسی نیستید این شرایط را تحمل کنید؟ پس اگر موردی برایتان پیش آمد که این مساله را داشت وارد این رابطه آسیب زا نشوید، هر دوی شما آسیب می‌بینید. آن شخص هم حق دارد سلامت روان خودش را بازیابد و یک زندگی سالم تشکیل دهد. به خاطر موقعیت خوبش زندگی هردویتان را در پرتگاه قرار ندهید.

 

افرادی که بعد از ۳۵ سالگی هنوز موقعیت مالی مناسب یک زندگی معمولی را ندارند.

پول همه چیز نیست درست است اما بخش مهمی از زندگی است. حتی عمیق ترین عشق‌ ها هم برای گذران زندگی به پول نیاز دارند چه برسد شما که تازه می‌خواهید وارد رابطه شوید و احساس آن‌چنانی بینتان شکل نگرفته است.

احساسی عمل نکنید، رویاپردازی نکنید که باهم و کنار هم درستش می‌کنیم. این حرف زمانی منطقی است که شما سال‌ها کنار هم بوده باشید و احساساتتان نگذارد از هم جدا شوید ولی اگر اول راه هستید چه اصراری دارید خودتان را به سختی بیاندازید؟ فردی که تا ۳۵ سالگی نتوانسته زندگی مستقل خود را سرپا کند قطعا سلامت روانش دچار آسیب شده است و شما مسئول آن نیستید. پس جوانی تان را از این رابطه هم نجات دهید.

خیانت دیده یا خیانت کرده

هردوی این افراد نیاز شدید به مشاوره و بازگرداندن سلامت روحی و روانی خودشان هستند.

ما به خصوص برای فردی که خیانت دیده دلسوزی می‌کنیم، حواستان باشد این آدم هرگز نمی‌تواند مانند یک فرد عادی و سالم به شما اعتماد کند و همچنین باید زخم‌ها و احساسات جریحه‌دار شده‌اش را پرستاری کنید! این کار را به مشاور بسپارید و خودتان یک رابطه سالم پیدا کنید. در رابطه با فرد خیانت کرده هم همیشه باید بترسید نفر بعدی شمایید، نمی‌خواهیم بدبین باشیم اما روابط ظریف و پیچیده انسان‌ها شوخی بردار نیست! فردی که خیانت می‌کند هم خودش یک انسان آسیب دیده است! و به یک متخصص نیاز دارد نه شمایی که با هزار امید و آرزو می‌خواهید دنیایتان را بسازید.

کسی که مشکلات خانوادگی شدید دارد

خانواده بنیان روح و روان ما را می‌سازد. واقعا آن را جدی بگیرید. نه تنها در شخصیت فرد مقابلتان اثر دارند بلکه قرار است خودتان نیز یک عمر با آن‌ها زندگی کنید.

این که کم آن‌ها را می‌بینیم و روابط را کنترل می‌کنم شعارگونه است. اثر خانواده آنقدر روی زندگی شما بالاست که اگر خوب باشند شما را به عرش و بد باشند به فرش می‌رسید. کسی که مشکلات خانوادگی دارد لازم است اول آن‌ها را حل کند بعد با شما تشکیل خانواده دیگری بدهد در غیر این صورت رابطه‌تان یک قوز بالا قوز برای او خواهد شد. در آخر، یادتان باشد هیچ چیز و هیچ کس در دنیا به اندازه شما و زندگی‌تان ارزشمند نیست.

معنی این کلمات بی رحمی و دور بودن از انسان دوستی نیست برعکس در هر یک از موارد بالا شما با کنار کشیدن خودتان نه تنها زندگی خودتان که شخص مقابل هم نجات دادید. به او فرصت دهید سلامت روانش را بازیابد، مطمئنا او هم نمی‌خواهد وارد رابطه‌ای شود که بعد از چندسال جز سردی عواطف و جنگ اعصاب چیزی درونش یافت نمی‌شود و این تنها زمانی میسر است که هر دو طرف از لحاظ روحی سالم باشند.

 

 

۲ دیدگاه ها
  • محمد صادق کیانی
    نوشته شده در ۰۵:۲۲h, ۰۲ اردیبهشت پاسخ

    واقعا منم توی زندگی این مشکل را داشتم . مدام آدم را با نفر قبلی مقایسه می کنند .

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۷:۲۴h, ۰۲ اردیبهشت پاسخ

      مقایسه کردن فرد فعلی با فرد قبلی بسیار برای روابط عاطفی می تواند مشکل ساز باشد . داشتن روابط عاطفی خوب بسیار نیاز به آموزش و اطلاعات دارد.

ارسال یک نظر

نوبت دهی درباره ما خانه وبلاگ جست و جو