دنبال گوش شنوا هستید؟

دنبال گوش شنوا هستید؟

به قلم استاد مخدومی

شرایط ما قطعا شرایط ایده‌آلی نیست ، مشکلات اقتصادی دیگر شوخی بردار نیست و سایر مسائل دیگر نیز دست به دست هم داده‌اند و استرس‌های ریز و درشتی به خصوص ترس از آینده را در جامعه ما تزریق کرده است. بدون شک محیط اطراف ، دیدن فقر دیگران ، از بین رفتن سرمایه و … تاثیر منفی بسزایی در سلامت روان جامعه و هریک از ما ایجاد کرده است.

بنابراین در این شرایط لازم است بیشتر خودمان و سلامتمان را حفظ کنیم و باید به چند نکته توجه کنیم:

بگذارید با یک مثال شروع کنیم، دوران مدرسه را به یاد آورید، دانش‌آموز تنبلی قبل از امتحان هیچ کدام از درس‌هایش را نمی‌خواند تا روز امتحان می‌رسد و بدون آمادگی سر جلسه حاضر می‌شود. سر جلسه امتحان برق‌ها می‌رود و یکهو همه شروع می‌کنند به غر زدن که امتحانمان خراب می‌شود و از همه بیشتر همان دانش‌آموز تنبل غر می‌زند و این موضوع را دامه می‌دهد و به دیگران نیز انتقال می‌دهد. حتی بعد از آمدن برق او گلایه‌هایش شروع می‌شود که وقتی برق رفت حواسم پرت شد و امتحانم را خراب کردم!

این مثال آشنا نیست؟

در شرایط فعلی ما نیز 70 درصد اطرافیان و شاید خود ما جزء این دسته نیستیم؟

با خودتان فکر کنید 6 ماه پیش ، 1 سال پیش حتی دو سال پیش خودتان و فردی که در حال نق زدن است در حال انجام چه کاری بودید که در حال حاضر شرایط اجازه آن را به شما نمی‌دهد؟

آیا شغل مفیدی داشتند که از دست داده‌اند؟

آیا درحال انجام کار مفیدی بودند که حالا قادر به انجامش نیستند؟

بنابراین فکر نمی‌کنید این افراد همان دانش‌آموز تنبلی است که امتحانش را نخوانده و از فرصت استفاده می‌کند؟

نمی‌توانیم انکار کنیم افراد بسیار زیادی در این شرایط خیلی از موقعیت‌ های مناسب شان را از دست داده‌اند و می‌خواهیم به شما این را بگوییم که افرادی که از قبل نیز مشغول کار مفید و به دست آوردن موفقیت بودند ، غر زدنشان در این روزها به شما درس می‌دهد ، این افراد در این شرایط دنبال حفظ موفقیت‌ها یافتن راهی برای حفظ آن هستند و به جای ارسال پیام‌های منفی ، یادآوری اینکه کالاها گران شدند و باید چندین‌ عدد از آن را بخرید.

یادآوری دائم قیمت دلار و طلا و خود را قربانی اجتماع نشان دادن هنوز مثل سابق در حال تلاش و جلو رفتن هستند هرچند بسیار سخت‌ تر، پس اگر هم می‌خواهید هم درد کسی باشید هم‌درد این افراد باشید و پای درد و دل آن‌ها بنشینید نه افرادی که از قبل نیز چیزی برای از دست دادن نداشتند و الان فرصتی پیدا کردند که همه چیز را گردن شرایط بیندازند. اما اگر خودتان در حال بازی کردن نقش همان دانش‌اموز هستید! باید به خود بیایید ، خودآگاهی خیلی این روزها به شما کمک می‌کند، ذهن انسان همیشه دنبال کاهش تنش است و این روزها این مکانیسم شما را عقب‌تر می‌اندازد ، به شما یادآوری می‌کند همه آنچه امروز ندارید به خاطر شرایط است و افراد زیادی مثل شما هستند،

این سم خطرناک امید ،

انگیزه و اراده شما را فلج می‌کند ، بنابراین خودتان را عقب‌تر نیندازید.

 

 

۴ دیدگاه ها
  • مرضیه باقرنیا
    نوشته شده در ۰۶:۰۵h, ۰۲ اردیبهشت پاسخ

    ممنون بابت مقاله ی خوبتون

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۶:۱۶h, ۰۲ اردیبهشت پاسخ

      امیدواریم دیگر مقالات ما را هم دنبال نمایید

  • سونیا احمدی
    نوشته شده در ۰۷:۲۵h, ۰۸ اردیبهشت پاسخ

    ممنون از اینکه مینویسید و حقایق را بیان میکنید و به فکر یک زندگی آرام برای جامعه هستید

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۸:۰۴h, ۰۸ اردیبهشت پاسخ

      خیلی ممنون از شما بابت پیامتون

ارسال یک نظر

نوبت دهی درباره ما خانه وبلاگ جست و جو