رابطه جنسی در اسلام

رابطه جنسی در اسلام

رابطه جنسی در اسلام

اسلام به نیاز های بشری همواره توجه داشته و در نظر دارد که انسان ها بر اساس بسیاری از نیاز های خود رفتار می کنند . از این رو اصول و قواعدی را بر این رفتار ها ، بر اساس همین نیازها وضع کرده ، که تا به همین امروز پیروان اسلام از آن ها پیروی می کنند . یکی از این نیاز های فطری و روحی بشر، نیاز به داشتن رابطه جنسی با همسر خود است. اسلام هم به عنوان دینی که با هدف راهنمایی رفتار های انسانی آمده به ما آموزش هایی را می دهد و بر اساس آیات و روایاتی از بزرگان دین می توان نکاتی را در باب روابط جنسی دریافت ، که بسیاری از آن ها را امروزه نیز می توان در مقالات علمی روز دنیا جست . در قرآن ، در بسیاری از نمونه ها ، در ارتباط بین زن و مرد ، از کلمه ی «معروف» استفاده شده . این واژه 38 مرتبه بکار رفته است ، که 19 بار آن درباره ی ارتباط با بانوان هست . پس می توان برداشت کرد،  شاخص و معیار اصلی برای ارتباط با زنان اصطلاح «معروف» است و در اصل معروف بودن روابط ، امری مهم و اساسی است . البته این نکته را هم باید بگوییم که ، منظور از روابط در اینجا فقط ارتباط جنسی نیست، بلکه کلیه روابط می باشد.

به عنوان نمونه :
«با زنان به صورت معروف (پسندیده و مورد قبول) معاشرت کنید»
«کسانی از شما که بمیرند و همسرانی به جای گذارند، زنان چهارماه و ده روز به انتظار بمانند و چون این مدت را به پایان رساندند، باکی بر شما نیست به آنچه که به معروف و شایستگی در مورد خویش انجام می دهند که خدا از آنچه می کنید، آگاه است. آنچه درباره ی خواستگاری این زنان به اشاره بگویید یا در دل خویش نهان کنید، گناهی بر شما نیست»

حال به این بپردازیم که در اسلام چه آدابی برای ارتباط با همسر مطرح شده :

در مکان و محیط مناسبی باید رابطه جنسی شکل بگیرد

مکان و محل مناسب ، منظور حالتی است که ، فقط زوجین حضور دارند و کس دیگری نیست . حریم شخصی زوجین بسیار اهمیت دارد ، برای همین حتی باید به کودکان هم آموزش داده شود تا هنگام ورود به اتاق والدین خود ، حتما قبل از آن در بزنند و یا در مواقع مشخص ، مزاحمتی ایجاد نکنند.

پوشاندن خود در هنگام رابطه

در زمان رابطه جنسی ، بهتر است پتو یا روپوشی را بر روی خود بیاندازید .

در هنگامی که می خواهید وارد رابطه جنسی شوید این عمل را با نام خدا آغاز کنید

در اصل از دید اسلام با این کار شما به رابطه خود رنگ بوی معنوی هم می دهید و با این کار این عمل را به نوعی تکلیف شرعی خود هم می دانید .

 

زوجین قبل و بعد از رابطه ادرار کنند

ادرار قبل از رابطه باعث میشه از بیماری های مقاربتی و….. جلوگیری شود.

بعد رابطه غسل کنید

ولی نباید بلافاصله بعد رابطه بروید . باید کمی صبر نمایید و بعد از هم آغوشی همدیگر، به امور دیگر بپردازید .

 

در زمان رابطه عجله به خرج ندید

پیامبر (ص) به مردان فرمودند: چنانچه حیوانات بر جفت های خویش می جهند بر همسرانتان نجهید ، بلکه پیش از آن با بوسه و سخن گفتن وی را برای عمل آماده سازید .

استفاده از رفتار های تحریک آمیز

رفتار هایی مانند بوسیدن و نوازش و حتی رقصیدن . رقص دو نفر در اسلام حرام است، مگر این دو نفر زن و شوهر محرم و حلال باشند . این نشان می دهد اسلام به رفتار های تحریک آمیز و شهوت برانگیز به صورت حلال ، توجه داشته . چیزی که امروزه در علوم روز در موضوعات جنسی به آن ها توجه شده است. یا نکته دیگه آرایش کردن است . درست است که آرایش زنان برای مردان گناه است ، ولی آرایش زن برای شوهر ، خود عملی است پسندیده و درست . زنان باید قبل از رابطه ، خود را زیبا کنند . مردان نیز باید بهداشت شخصی خود را کاملا رعایت کنند .
امام صادق «ع» می فرمایند: بهترین زنان بانویی است که چون با شوهر خود خلوت کند لباس حیا را از خود دور کند و چون لباس بپوشد لباس حیا را هم بپوشد. از شوهر در مسئله جنسی مضایقه نکند ولی با دیگران با حیا باشد.
رسول اکرم «ص» می فرمایند: برای هیچ زنی موجه نیست که بخوابد مگر اینکه خویشتن را به شوهر عرضه کند، به اینکه لباس هایش را در آورد، میان بستر شوهر رود و پوست بدن خویش را به بدن شوهر بچسباند.

با شکم سیر رابطه برقرار نکنید

به نیاز های همسرت توجه کن

پیامبر(ص) فرمودند: «اگر مرد به فکر زنش نباشد، ظالم است».
مردان عموما دوست دارند سریع ارضاء شوند و برای این کار عمل جنسی را ، سرعت می دهند و همین طور در اغلب موارد مردان سریع تر تحریک می شوند ، ولی این موضوع در مورد زنان صادق نیست و برای زنان تحریک شدن کمی بیشتر طول می کشد و ممکن است در یک رابطه زناشویی ارضاء نشوند . همین موضوع هم باعث بسیاری از مشکلات زناشویی ، در بین دو زوج می شود . در اسلام آموزش داده می شود که مردان باید سعی کنند ، نیاز های زنان خود را نیز در نظر بگیرند نه این که یکطرفه ، یک رابطه را برقرار کنند .
امام علی ( علیه السلام ) : چون یکی از شما خواست با همسرش آمیزش کند ، از شتاب کردن در این کار پرهیز نماید که زنان نیز نیازهایی ( جنسی ) دارند .
امام صادق ( علیه السلام ) در خطاب به مردان فرمودند : اگر یکی از شما به همسرش نزدیک شود و سپس برخیزد و او را ارضا نکند همسر او اگر به یک سیاه زنگی دست یابد به او متوسل می شود ، پس به هنگام نزدیکی شوخی و ملاعبه کنید که لذت بخش و بهتر است و زن بهتر ارضا می شود .

همگی این نکات می تواند شما را در داشتن یک رابطه سالم و صحیح کمک نماید.

۹ دیدگاه ها
  • آناهیتا عنایتی
    نوشته شده در ۱۹:۱۵h, ۳۱ مرداد پاسخ

    بسیار مفید و جامع ، درود فراوان

  • لعیا فروتن
    نوشته شده در ۱۹:۱۶h, ۳۱ مرداد پاسخ

    چقدر جذاب و مفید بود ، مرسی که از دیدگاه دینی هم نکات مهم رو بیان می کنید ، خیلی مقالات سایت مفید هستند

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۴:۳۱h, ۰۳ شهریور پاسخ

      خیلی ممنون از شما دوست عزیز

  • نگار عابدی
    نوشته شده در ۱۹:۱۶h, ۳۱ مرداد پاسخ

    👏👏👏👏👏👏

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۹:۱۷h, ۰۲ شهریور پاسخ

      تشکر از شما دوست عزیز

  • آریا تمدن زاده
    نوشته شده در ۱۹:۱۸h, ۳۱ مرداد پاسخ

    با این کارها میشه رابطه جنسی رو بهتر کرد؟ من چندان از روابطم راضی نیستم انگار همش ناراضی ام … نمی‌دونم باید به چه کسی مراجعه کنم برای رفعش هم خودم اذیت میشم هم همسرم

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۹:۱۷h, ۰۲ شهریور پاسخ

      شما برای بهبود روابطتون باید از مشاوره هم استفاده نمایید ولی در این مقالات سعی شده بهترین تکنیک ها را آموزش دهیم . ممنون

  • سمانه روشن پژوه
    نوشته شده در ۱۹:۱۸h, ۳۱ مرداد پاسخ

    مثل همیشه عالی

    • drmakhdoumi
      نوشته شده در ۰۹:۱۵h, ۰۲ شهریور پاسخ

      خیلی ممنون از حسن نگاهتون

ارسال یک نظر

نوبت دهی درباره ما خانه وبلاگ جست و جو