چرا ذهنمان درگیر موارد بی اهمیت می‌شود؟

چرا ذهنمان درگیر موارد بی اهمیت می‌شود؟

به قلم استاد مخدومی

وقتی می‌خواهید راجع به چیزی فکر نکنید ولی نمی توانید، دلیلش این است که پرونده آن موضوع را به درستی در ذهنتان نبسته اید و آن را به درستی ارزیابی نکرده و تکلیف خوب و بد را در آن مشخص نکرده اید . درست مثل پرونده دادگاهی است که باز است و تکلیف طرفین هنوز معلوم نیست .

ما باید با این موضوع چگونه برخورد کنیم ؟

به عنوان مثال ،

حرفتان این است که چرا  آن شخص با من چنین کرد؟
برای این سوال پاسخی وجود ندارد . چون سوالی را باز کرده‌اید که چه بسا نه شما و نه آن شخص پاسخش را نمی‌داند . پس چون سوال بیخودی را طرح کرده اید ، در ذهنتان منتظر پاسخی هستید که اصلا وجود ندارد، در نتیجه موضوع در ذهن شما می ماند و چون در صحنه ذهن حاضر است ، به این دلیل در فکرتان هم همیشه حاضر است. مورد دیگر اینکه اگر افکار مختلف همچنان در ذهنتان باقی است.

به این دلیل است که:

در حال حاضر زندگی شما خالی است
و وقت آزاد دارید که ذهن شما سراغ آنها می رود یا اینکه عادت کرده اید که دور مطالب بچرخید

و این یک نوع حالت روانی است که دائما به دنبال موضوعی هستید که همه حواشی و زوایای آن بدون آنکه فرقی یا فایده ای داشته باشد را به ذهنتان بیاورد. این پرونده ها برای شما مانند کتابی با فصول مختلف است و چون باز است، زمانیکه غمگین هستید فصل غم آن را باز می کنید و وقتی شاد هستید فصل شادی اش را و الی آخر …. این همان چیزی است که خیلی ها از طریق درد دل کردن ، به نوعی موضوع های ناتمام را در ذهنشان باقی می‌گذارند و مرتب نشخوار می‌کنند.

ولی اگر این درد دل های زنانه با یک متخصص روان شناس و روان درمانگر باشد فقط در روی زبان و درون ذهن باقی نمی مانند بلکه با کمک متخصص و به وسیله ی فقط خود شما، به طور واقعی، علمی و عملی و منطقی بررسی شده و راه حل درستی برای شخص شما پیدا می شود. پس پرونده را باید به درستی و براساس واقعیت بررسی کرد و درباره اش تصمیم قطعی و نهایی گرفت.

۱ دیدگاه
  • آناهیتا عنایتی
    نوشته شده در ۰۶:۳۱h, ۱۹ اردیبهشت پاسخ

    عاای بود ، لذت بردم

ارسال یک نظر

نوبت دهی درباره ما خانه وبلاگ جست و جو